16 May 2011

Кои са най-надеждните автомобили?

През 2010 г. по пътищата на Германия е имало рекорден брой атомобилни повреди. Кои марки автомобили са се повреждали най-често и кои са били най-надеждни? Да видим статистиката на Германския автомобилен съюз.



2010 не бе добра година за автомобилистите - екстремни жеги през лятото с темперутури над 35 градуса по Целзий, и арктически зимни нощи създадоха огромни проблеми на много шофьори. И резултатът не закъсня: автомобилният клуб ADAC отчита 4.25 млн. повиквания на пътна помощ през годината. Имало е например дни, когато механиците, известни още като "жълтите ангели", са били денонощно и без почивка на адреси. Един пример: само на 4 януари 2010 година по пътищата на Германия е имало 23 798 закъсали коли, чакащи пътна помощ. Отново за статистиката да отбележим, че в 84.4 на сто от случаите механиците са успели да помогнат на шофьорите така, че те да продължат по пътя си.

Качество "made in Germany"


БМВ Х3 - отличникът

Едва ли някой знае по-добре от ADAC, коя автомобилна част у коя марка автомобил се е разваляла най-често през 2010 година. Още повече, че автомобилният клуб води такава статистика вече 30 години, а от 2009-та данните за повредите се изпращат на централата онлайн директно от пътя. В последния брой на списание "Моторвелт" са публикувани актуалните данни на ADAC за автомобилните повреди през 2010 година. Отново по стара традиция тя излиза под формата на класация с победители и губещи сред автомобилните марки.
В тази класация намират място само автомобили на възраст между 1 и 6 години. По-старите, които се нуждаят от много повече ремонти, умишлено са извадени от тази статистика. Важно е също така да отбележим, че в класацията не намират място и повредите, дължащи се на немарливо отношение на собствениците им, което не може да има нищо общо с техническите качества на автомобила.
И така, кои са най-добрите и кои най-лошите марки автомобили според класацията на ADAC за повредите през 2010 година? Дълго време японските коли се смятаха за най-надеждните. От 3 години насам обаче те са изместени от автомобили "made in Germany". Тази тенденция се запазва и в началото на 2011 година - в 5 от общо 6 класа автомобили първото място се заема от германски производител.

Само двама "чужденци" в първата десятка

Най-голямо е германското превъзходство в средната класа. Сред първите 10 марки автомобили има само два модела, които не са произведени в Германия - Нисан с модела си Кашкай, класиран на шесто място, и Шкода Октавия - поставена на девето място от общо 22 модела, попадащи в средния клас. Първото място (с най-малко повреди през 2010 г.) се заема от БМВ X3, следвано от С-класата на Мерцедес и БМВ трета серия; на четвърто място е друг модел на Мерцедес - SLK, на пето - Ауди А4, следвано от Нисан с Кашкай, Фолксваген Тигуан, Мерцедес CLK и Шкода Октавия. На десето място е Форд Куга.

Нещо повече за отличника

Новото BMW X3 продължава успешната история на своя продаден в над 600 000 автомобил по целия свят предшественик с още по-голяма пъргавина, оптимизиран комфорт на возене и увеличено предлагане на място. Новото BMW X3, което се произвежда в завода на BMW в Спартанбърг, САЩ (Южна Каролина), от пролетта на 2011 г. ще се предлага с още два шестцилиндрови двигателя. BMW X3 xDrive30d застава на старта с шестцилиндров дизелов двигател с мощност 190 кВт/258 к.с. и също като четирицилиндровото BMW X3 xDrive20d предлага най-доброто съотношение между динамични характеристики и разход на гориво в своя клас. Новото BMW X3 xDrive28i се оборудва с трилитров атмосферен двигател с VALVETRONIC и развива същата мощност от 190 кВт/258 к.с. Със серийното двойно задвижване BMW xDrive, както и четирите модерни двигателя (с BMW X3 xDrive35i с 225 кВт/306 к.с. включително) този Sports Activity Vehicle поставя нови мащаби на фона на конкурентите си.

Спортният пакет за новото BMW X3 се предлага от пролетта на 2011 г. Предложението, разработено специално за новия Sports Activity Vehicle от BMW M GmbH осигурява особено интензивно усещане при шофиране. Пакетът включва висококачествени компоненти в областта на окачването, аеродинамиката, екстериора и интериора. Сред тях са М аеродинамичният пакет, М алуминиевите джанти и оформлението на интериора, насочено към максимална радост при шофиране. Това гарантира още по-интензивна динамика, която освен това е съчетана с ярка визия.

Благодарение на допълнителните новости при моделите и оборудването продуктовата палитра на BMW е още по-многостранна, актуална и атрактивна. Такива са например новите аксесоари като воланите с лостчета за превключване за моделите от BMW Серия 1, пълноцветният BMW Head-Up дисплей за BMW Серия 5 и WLAN-Hotspot-а за телефона в задната част на BMW Серия 7.

Източници: dw-world.de и men.bg

No comments:

Post a Comment