26 May 2011

Илиана Раева: Обожавам Англия, но съм щастлива само в България

Какво може да прочетете:


* Станах световен шампион, благодарение на англичаните
* Лондон е най-прекрасният град на света
* Никога повече няма да стъпя на "Спортист на годината"
* На младини бях футболен хулиган
* Имаме нашите "златни момичета"
* Бойко Борисов е единственият добър политик
* Защо ставаме свидетели на ексцесии по футболните стадиони... 




Илиана Раева е родена на 15 март 1963 година. Тя ще остане в сърцата ни като едно от “златните момичета” на родната художествена гимнастика. По настоящем грацията не е просто съпругата на Наско Сираков. Тя е собственик на клуб "Илиана", в който се готвят едни от най-перспективните наши момичета в този спорт и в същото време е главен треньор на националния отбор по художествена гимнастика. Илиана Раева е също перфектна съпруга, любяща майка, много красива жена, изключително интелигентен и ерудиран събеседник, който не се свени да каже истината такава, каквато е. Тя бе изключително любезна да даде интервю за алманаха на българите в Англия PassportBg, както и за българския вестник на Острова "Бг Бен".


Илиана, какви асоциации предизвиква у теб Лондон?
- Винаги, когато чуя това име в мен изникват толкова много и все чудесни асоциации. Най-напред обаче се връщам повече от 30 години назад във времето. Бях на 16 години, когато участвах на първото си световно първенство. Беше в Лондон. Играехме на колодрума до стадион "Уембли". В залата имаше 10 хиляди англичани. Когато свърши моето съчетание, съдиите ме ощетиха с оценката, а това ме пращаше на второ място. Публиката обезумя. Започнаха да скандират "Раева, Раева", хвърляха предмети, не позволяваха на друга състезателка да излезе да играе. Тогава за първи и последен път в този спорт журито прекрати състезанието, събра се комисия, преразгледаха си оценките и ми дадоха нова, която всъщност ми гарантираше златния медал.
Другите ми асоциации, когато става въпрос за Лондон са свързани с гола на Гунди, Даяна, Кралицата, великолепните и толкова запленяващи таксита, лошото време... За зла моя участ винаги, когато съм там е дъждовно и мрачно.

Значи английската столица присъства ярко в твоя живот?
- О, да. Обожавам този град. Няма втори като него. Толкова е запленяващ с всичките традиции, които се спазват. Възхищавам се на англичаните за културата, за историята, за феърплея във всяко едно отношение.

Не споменаваш нищо за предстоящата след около година Олимпиада в Лондон?
- Аз живея с мисълта за това състезание. Преди него обаче трябва да спечелим своите квоти на световното първенство в Монпелие (Франция). Аз обаче съм сигурна, че ще успеем. Нямам търпение да се завърна в града, от който тръгна моята кариера.

Какво да очакваме от Олимпиадата? Може ли да видим новите "златни момичета" на България?
- Ние тези златни момичета вече ги имаме, защото на почти всяко състезание те печелят медали. Проблемът е, че вече рядко се пише за тях, а и телевизиите не проявяват интерес. За жалост обаче едва ли предишната хегемония ще се завърне. Очаквам изключително тежка Олимпиада, защото в момента има 6-7 държави, които разполагат с изключително силни и равностойни състезателки, а при ансамблите е още по-трудно. Аз вярвам, че и Силвия Митева и ансамбъла ще се представят на много високо ниво.

Спомена, че и сега имаме своите "златни момичета". В тази тази връзка искам да те попитам държиш ли още на думите си, че повече няма да стъпиш на церемонията "Спортист на годината"?
- За какво да ходя? Миналата година ансамбълът стана 5-ти на Световно първенство, а волейболистите бяха седми. Моите момичета обаче въобще не бяха номинирани, а номинираха мен. Като каква ме номинираха? Значи треньорът е номиниран, а състезателите - не. Именно поради тази причина повече няма кракът ми да стъпи там. Всичко е толкова грозно и опорочено. Сега разбирам защо Наско (б.р. Сираков) от 20 години не ходи по такива мероприятия.

Ще те върна на темата "Лондон" - предполагам знаеш, че в този град има сериозна българска колония. Какво би казала на тези хора, а и на всички, които са напуснали пределите на родината. Обвиняваш ли ги за това тяхно решение?
- Първо искам да кажа, че голяма част от тях са мои приятели и познати и изключително много разчитам на тях да ни подкрепят по време на Олимпиадата. Какво мога да им кажа? Аз съм човек, който е обиколил целия свят. Била съм навсякъде, но съм категорична, че не мога да живея извън България. Всеки човек е щастлив в родината си. Не ги обвинявам. Нямам право. Животът ги е принудил. Те са отишли да търсят щастието си. За съжаление много българи отиват в чужбина и се сблъскват с много трудности. Те са в свят, на който не са научени. Много съжалявам, че толкова много наши сънародници живеят зад граница. Пожелавам им от цялото си сърце да натрупат опит, умения и знания и един ден да се завърнат в България, за да помогнат на страната си.

В кръга на шегата - ти пожела подкрепата на българите в Лондон по време на Олимпиадата, но как ще реагираш ако повечето от тях са с фланелки на ЦСКА?
- Това няма никакво значение. Дали от ЦСКА или от Левски - ние сме най-вече българи.

Вярваш ли на политиците?
- Аз изключително много симпатизирам на Бойко Борисов. Според мен той е единственият политик, който се опитва да прави нещо в последните 20 години. Да, понякога се правят и грешки, но аз го уважавам, заради смелостта му, че потърси промяна. За нея обаче се иска време.

Би ли влязла в политиката?
- Единствено ако се занимавам със спорт. Смятам, че имам достатъчно знания и възможности да помогна, както и контакти. Но колкото повече времето минава, толкова повече се разубеждавам.

А ако Наско Сираков се кандидатира за депутат или президент ще го подкрепиш ли?
- Наско никога не би го направил.

Сега, когато не е на работа в Левски предполагам, че той има доста свободно време, това прави ли те щастлива?
- Да, разбира се. Той има много повече време за нас. Живее толкова спокойно и хармонично. Гледа си бизнеса, който му върви добре. Да, щастлива съм.

Вие и двамата сте големи фенове на Левски, как преживяхте още един нулев сезон за сините?
- Аз футбол не гледам от 3 години. Откакто единственият човек, който си разбира от работата не е в Левски аз от мачове не се интересувам. Да, Наско следи всичко и предполагам, че му е много болно за сегашното състояние на Левски, но не го коментираме.

Аз знам, че преди време, когато е ставало въпрос за футбол си се превръщала в хулиган, би ли споделила някоя интересна случка в тази връзка?
- Да (смее се). ще споделя. Беше през 1986 година. Бях на мач на Левски на "Герена". Не си спомням съперника, но стадионът беше препълнен. Зад мен имаше някакъв човек, който не спираше да псува Наско. В един момент не издържах, обърнах се и му стоварих чантата си върху главата му. Той толкова се обърка, защото ме позна и дори започна да се извинява. След това на един мач с ЦСКА щях да се сбия с един от най-известните фенове на червените. Прякорът му беше Цар Борис. Седеше в сектор А и обиждаше Наско. До бой не се стигна, но след това винаги, когато ме видеше ми целуваше ръка и ми казваше "Илианче, ти си опасна".

Като стана дума за хулигани, как ще коментираш това, което се случи на 26 февруари на "Герена"...
- Какво да коментирам? Вие какво очаквате? Напълно нормално е. То всичко е като скачени съдове. Какъвто продуктът, такава и публиката. Вие виждате ли какво е първенството? Порутени стадиони, кални ниви, а не игрища, треньри, футболисти и началници, които нямат елементарно възпитание, нямат словоред. Застават пред камерите и говорят глупости. Това всичко рефлектира. Но явно това заслужаваме. Когато Наско и Мъри бяха начело на Левски глобяваха жестоко всеки футболист, който си позволяваше да спори със съдия или да обижда. Тогава защо нямаше побоища по трибуните? Да, случваше се Левски да загуби, но хората пееха и аплодираха. Защото в клуба се опитваха да ги научат да мислят по европейски. Само че  всички ги иронизираха за това. Ето какви са последиците.

Явор ПИРГОВ

2 comments:

  1. Здравейте,
    Моето име е ROBBI от Cirebon Jawa Barat Индонезия, бих искал да благодаря на майка Алисия Раду, че ми помогна да получа добър заем, след като претърпях много в ръцете на фалшиви онлайн кредитори, които ме измамят да печеля пари, без да ми предлагат заем имах нужда от заем през последните три години, за да започна собствен бизнес в град Киребон, където живеех, и аз паднах в ръцете на фалшива компания в Турция, която ме беше измамила и не ми предложи заем. и аз съм много разочарован, защото загубих всичките си пари за фалшива компания в Турция, защото го дължа на банката ми и на приятелите ми и нямам никой, който да бяга, докато един ден вярва, че един мой приятел нарече Сити Амина, след като прочете че е получила заем от майка Алисия Раду, така че трябваше да се свържа с Сити Амина и тя ми каза и ме убеди да се свържа с майка Алисия Раду, че е добра майка и трябваше да събера кураж и се свързах с майка Алисия Раду и аз бяхме изненадани от моя кредит, обработен и одобрен, и в рамките на 3 часа заемът ми беше прехвърлен по сметката ми и съм много изненадан, че това е чудо и трябва да свидетелствам за добрата работа на майка Алисия Раду
    така че ще съвет всеки, който се нуждае от заем, за да се свърже с майката Алисия Раду email: (aliciaradu260@gmail.com) и аз ви уверявам, че ще свидетелствате както аз съм направил и можете също да се свържете с мен за повече информация за майката Алисия Раду ми имейл : (robbi5868@gmail.com) и все още можете да се свържете със Siti Aminah, който ме запозна с майката Алисия Раду по електронна поща: (sitiaminah6749@gmail.com)
    може Бог да продължи да благославя и да обича любовта на майката Алисия Раду да промени финансовия ми живот

    ReplyDelete
  2. Добър ден,

    Имате ли някакви финансови затруднения? Имате ли нужда от заем за изчистване на вашия дълг? Ще увеличите финансите си? Вие сте бизнесмен, който желае да разшири компанията си. Окуражава се да се свържете с истинския герой, доверие и ефективно кредитиране на заема. Аз съм известен както от отделните лица, така и от правителството за нашата голяма ефективност.


    УСЛУГИТЕ ВКЛЮЧВА:
    * Лични заеми
    * Бизнес кредити
    *
    Възстановяване * Клиентски заеми
    * Авто кредити
    и др.

    Изпратете ни имейл на адрес: accessloanfirm2030@gmail.com

    Whatsapp: +79265038734

    Ние сме сертифицирани,
    надеждна, надеждна, ефективна, бърза и динамична.

    На Ваше разположение,
    Г-н Скот
    Изпратете ни имейл на адрес: accessloanfirm2030@gmail.com

    ReplyDelete